الیساالیسا، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 25 روز سن داره

الیسای خوشگل من

معنی اسم الیسا

1392/9/24 14:02
نویسنده : مامان لیدا
106,189 بازدید
اشتراک گذاری

اسم الیسا به معنی وعده خدا ، سوگند خداست . ریشه اسم انگلیسی و مخفف الیزابت میباشد. البته الیسا صورت فرانسوی الیزابت است و به ترتیب در کشورهای آلمان، فرانسه،  ایتالیا، انگلیس، اسپانیا و پرتقال کاربرد داشته و جزو اسمهای رایج و پر طرفدار در این کشورهاست.

Quick Facts on Elisa

اینم آدرس چند تا سایت برای مامان ها و باباهای عزیزی که میخوان اسم دختر نازشونو الیسا یا  هر اسم دیگه ای  بذارن، میتونن بهشون مراجعه کنن و ازشون استفاده کنن تا با بصیرت و چشمی باز اسم کودک خودشونو انتخاب کنن.

http://www.ohbabynames.com/meaning/name/elisa/821

http://www.ourbabynamer.com/meaning-of-elisa.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Elisa_%28given_name%29

http://www.babynames.com/name/Elisa

http://www.thinkbabynames.com/meaning/0/Elisa

البته اگر شما اسم الیسا را به فارسی سرچ کنید، ملاحظه میکنید که در برخی از سایت های  فارسی معنی اسم الیسا را دختری به لطافت گلهای انار نوشته اند و ریشه آنرا فارسی، عربی  معرفی کرده اند.تعجب و ذکر میکنند که الیس یعنی گلهای انار و الف آن هم الف تانیث است در حالیکه با سرچ معنی کلمه الیس در دیکشنریهای فارسی و یا عربی نمیتوان به این نتیجه رسیدسوال و این یک تفسیر غلط از اسمی است که کاملاً ریشه انگلیسی داشته و معنای آن نیز متفاوت است .

امیدوارم همه مادرها و پدرها در انتخاب اسم برای فرزندانشون دقیق بوده و با مطالعه ای تفضیلی و دقیق ، اطلاعات کامل و روشنی ( اعم از معنی ، ریشه و دلیل انتخاب) از اسم منتخب خود داشته باشند و فقط به قشنگی اسم قناعت نکنن.  

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

رویا
22 آذر 93 15:23
سلام عزیزم منم عاشق اسم الیسام تو سایت نام فارسی اسم الیسا رو عربی و فارسی نوشته: http://www.namefarsi.com/?s=الیسا چون سایت معتبری فکر کنم درست باشه چون خیلی از اسم ها هم هست که ریشه های مختلف داره مثل سارا و معنی زیبایی داره مثل الیسا
مامان لیدا
پاسخ
سلام. رویا خانم میشه بفرمایید ملاک شما برای این دلیل که این سایتی که گذاشتید معتبر است، چیه ؟ بنظر من یافته های سایتهایی معتبره که با ذکر دلیل و مشتقات و ریشه اسم و با عنایت به پژوهشهای صورت گرفته باشه نه فقط لیست کردن اسم و معنی . اگر به بخش معنی اسم الیسا در وبلاگ من مراجعه کنید ملاحظه میکنید که تمام موارد اظهار شده در خصوص اسم الیسا بر اساس منابعی انگلیسی است که با بررسی مشتقات ،معنی،ریشه و... به بررسی اسامی پرداخته .
farid
6 مهر 94 11:39
elisa 1 esme beinolmelalie har do shoma dorost neveshtin man kheili dar morede esm mogheye entekhabe esm tahghigh kardam. site namefarsi ham 1i az behtarinas merci az webetoon
ش.و
17 آبان 94 9:35
سلام ببخشید ثبت احوال به الیسا شناسنامه میده یا نه چون من در سایت ثبت احوال دیدم به آلیسا شناسنامه میده ممنون
مامان لیدا
پاسخ
سلام ما که گرفتیم. بسته به فردی هست که روزی که میرید شناسنامه بگیرید اونجا برای صدور شناسنامه حضور داره. اره توی سایت ثبت احوال آلیسا هست ولی ما الیسا گرفتیم البته برامون خیلی خیلی مهم بود.